Onafhankelijk Klachtenfunctionaris
Vanuit mijn ervaring als klachtenfunctionaris weet ik om te gaan met onvrede en klachten. Ik kan partijen met elkaar verbinden, rust uitstralen en vertrouwen geven. Dit komt voort uit hoe ik als persoon ben en dat draag ik over aan de klager. Ik handel vanuit mijn intrinsieke motivatie en bied de klager een luisterend oor. Het belangrijkste is het gevoel van de klager: dat deze serieus wordt genomen en wordt gehoord.
Als onafhankelijk klachtenfunctionaris is het mijn doel om bij te dragen aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en aangeklaagde en het herstel van de relatie en het vertrouwen tussen de twee partijen te bevorderen. Ik neem daarbij een onafhankelijke positie in zonder een (voor)oordeel te vormen over het probleem. Oplossen is niet het hoofddoel; bemiddeling op maat zorgt ervoor dat de klager en aangeklaagde er samen uitkomen. Door mijn onafhankelijkheid kan ik de belangen van beiden objectief bekijken zonder een oordeel te geven. Ik heb dan ook geen formele band met organisatie, cliëntenraad of klachtencommissie.
Door verschillende en veelzijdige functies in de afgelopen jaren heb ik veel kennis en ervaring opgedaan. Ik ben bekend met zorgfinancieringen, zorgaanbod en de wetgeving binnen ons zorgstelsel.
Als onafhankelijk klachtenfunctionaris ben ik op afroep beschikbaar. Over de wijze waarop dit gebeurt, maken we in overleg afspraken.
Wil je meer informatie of direct een afspraak maken?
Stuur een e-mail of neem telefonisch contact op.